Cambridgekuren: dag 4

Svårt att förstå att det redan är dag 4. Eller egentligen inte eftersom dagarna går ganska snabbt i vanliga fall också. Största förändringen är väl att jag kommit in i rytmen med "ätandet". Jag vill påstå att jag känner mig piggare och har mer energi. Dock måste jag räkna med att jag är sjuk men jag känner att jag har mer ork. Det enda negativa med dagen är att jag varit torr eller slemmig i munnen samt att det börjat smaka illa. Tror jag borstat tänderna 3 gånger under dagen. Som jag förstår det så kommer det bli värre också, så med andra ord kommer jag få införskaffa munskölj.

Annars måste jag säga att maten man kan välja på är underbar. Det är nästan så att jag blir lyrisk över det jag ska äta, känns inte alls som att gå på diet. Idag körde jag grönsakssoppa till middag och den var kanske ännu lite godare än svampsoppan som jag åt igår. Tror det här med gröt på morgon, kall shake på dagen och soppa på kvällen är ett vinnande koncept för mig. Det känns som att jag äter mat på riktigt. Dessutom har jag lyckats få i min över 4 liter vatten idag vilket är kanon. Det är sant som de säger, man mår nog bättre när man får i sig mycket vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0