Att hjälpa andra

Att hjälpa andra borde vara en självklarhet, utan att man ska behöva något åter.

I onsdags hittade jag en plånbok på marken, jag tog såklart upp den. Min första tanke var att kolla vem den tillhörde så jag kunde ringa. Vissa hade kanske först kollat värdet i den men jag kunde inte bry mig mindre om det.

Som tur var hade mannen som tappat den även en kalender där namn och telefonnummer stod. Jag ringde ett samtal och han bodde som tur var i närheten. Han tackade flera gånger att det fanns ärliga människor som hörde av sig.

För mig var det en självklarhet eftersom jag önskar och hoppas att någon gör samma sak för mig om och när jag tappar något.

Som tack fick jag två biobiljetter. Det hade inte behövts men mannen var så glad att han absolut ville ge bort det. Så tack Dan och jag hoppas du stoppar ner plånboken ordentligt i fickan nästa gång. :-)
Trackback
RSS 2.0