Så var det fredag igen

Sitter just nu och har världens matkoma. Tyckte inte att jag hade så jäkla mycket mat i matlådan men det var så gott! Hade tärnat laxbitar och gjort en sås på creme fraiche franska örter och Oatleys matladningsgrädde till det hade jag spagetti. Krämigt och gott vart det! Kommer göras igen kan jag lova och grädde gjord på havre funkade hur bra som helst. Använde den även i blomkålsmoset. Gött gött.
 
Försöker hitta lite nya vägar till matinspiration just nu när jag är inne i en "orka laga mat"-period. Har även konstaterat en än gång att gröt till frukost inte riktigt fungerar för mig. Går runt och känner mig uppblåst och har ont i magen hela dagen. Vet inte om det blir lite för mycket för min stackars mage. Dock äter jag ju Pauluns granola till keson men blir ju 1/2 dl bara.
 
Annars är det en jävligt lugn fredag. Sitter och ankomststämplar fakturor och väntar på en leverans med stora gem så jag kan sätta in handkasseredovisningarna i pärmar. På listan att göra finns även att skicka in uppgifter om en anställd till AFA och räkna så beloppet på fakturan till Skandia stämmer. Det är nämligen där vi har våran privata pensionsförsäkring här på företaget. Annars kan jag rekommendera SalusAnsvar som är en sjukvårdsförsäkring vi har. En kollega har gjort illa knät och ringde dem, fick tid samma dag, röntgen dagen efter och sne besked om att han kommer få operationstid inom 6 veckor, försök med det landstinget. Även jag har använt denna försäkring när jag sträckte armen i våras men det var inget allvarligt. En skada som börjar försvinna nu när jag typ tränar bort den, troligtvis relaterad också till kontorsarbete. Men nu mer bra stol, rullmus och andra rutiner så känns det bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0