Snusk är allt jag säger

Gårdagen blev väl rätt trevlig om man ser på helheten men avslutningen kan sammanfattas med ett ord: SNUSK!
 
Efter jobbet drog vi upp till Gränby centrum, nu är jag stolt ägare av en ny mobil, Samsung galaxy S4. Jag har älskat min S2:a sen sekunden jag började använda den så min S4:a har lite att leva upp till men jag tror det klarar det. Gabi blev dessutom ägare till en Samsung Tab 3 i samma veva. Tror jag kan ha något med det att göra ;-).
 
Det sedvanliga besöket till systembolaget resulterade i kanske aningen för mycket att dricka men vi behöver väl inte dricka allt ;-). (Har för mig att vi sa något liknande sist också, dagen är lång).
 
Blev lite hårfärgning också. Gabi blev av med sina gråa hår och jag köra nyansen mer guldbrun är de koppriga nyanser jag haft ett tag. Blir bra detta. Tror jag är nöjd, kommer iallafall aldrig gå tillbaka till jättemörkt igen. Förstår inte riktigt hur jag tänkte där!
 
Kvällen avslutades på värsta tänkbara sätt. Vid slutet av Idol började en viss liten kisse att kräkas. Bara det är ganska äckligt. Vid torkningen av 4:e kanske 5:e spyan vaknade den föredetta veterinärstudenten i mig. Det var något som såg jäkligt konstigt ut i spyan. Det såg i stora hela ut som om katten ätit smalt skuren purjo som var lite ihoprullad. Petade lite på skiten med pappret och det rörde på sig. SÅ JÄKLA ÄCKLIGT! Lillen har alltså sprungit runt i mitt hem i snart 3 veckor med Spolmask! Nu är det bara till att dra till apoteket så fort det öppnar och fixa avmaskningsmedel till båda två. Inte riktigt vad jag ville lägga pengar på såhär några dagar innan löning men det är ingen diskussion om saken. Deras hälsa är prioriterad ganska högt på min lista! Kan säga att jag ogärna hade någon av dem i sängen under natten men är svårt att kontrollera kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0