Sömn och godis

Tänk vad lite... erm mycket sömn kan göra. Det är ingen idé att räkna antalet timmar jag sov under gårdagen samt under natten. Nästan så jag fått ihop ett dygn sen i torsdagseftermiddag kan jag tänka mig. Det har definitivt behövts iallafall. Idag känner jag mig som en ny människa faktiskt. Huvudvärken är borta, det enda som sitter i är i stort sätt bieffekten av att sova så mycket som jag har gjort, huvudet känns lite stort och tomt. Annars är jag på banan, lite aktivering på detta blir bra. Var dock smart nog att inte träna imorse även om jag var sugen.
 
Tror en bidragande faktor till det snabba tillfrisknandet var hektot smågodis jag köpte igår. Det gjorde mirakel men min annars trötta kropp. Frågar ni mig kanske det är bra att sockerchocka kroppen ibland. Äter typ aldrig sötsaker numera då det rubbar viktnedgången som funkar sådär i mina ögon men får gilla läget. Så länge jag kan träna och känner mig piggare och friskare så får jag väl stå på den här vikten ett tag, rätt som det är kanske jag droppar. Kommer dock införskaffa en våg som inte vara mäter vikten som står på den utan analyserar mängden fett, vätska osv också.
 
Annars gosade jag med min kisse igår. Otroligt hur djur kan känna när man inte mår riktigt bra. Någonstans mellan alla sovstunder vaknade jag med ansiktet begravt i Tingelings håriga mage och någon form av tvångshållning. Vad gör hon då? Ingeting faktiskt utan gillar läget, kurrar och sover vidare hon också. Imorse vaknade jag av att jag använde katten som huvudkudde med ena armen uppe under hennes huvud. Reagerar hon på denna behandling? Icke, hon kurrade och sov vidare som om inget hade hänt. Min kärlek till denna knasboll går inte att beskriva i ord, just nu är hon mitt allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0