Career Days

Career Days i Globen var intressant måste jag säga. Först snurrade jag och Gabi runt lite i Stockholm och sen lite runt Globen men vi kom fram och hittade en parkering.

Synen vi möttes av när vi klev in i Globen var något speciellt. Snacka om företag som var där. Tror inte jag insett hur stor Globen är alltså. Vill dock påstå att jag valt fel yrke. Det mesta som eftersöktes på stället för ingenjörer, IT-folk och civilekonomer. Då vi mötte upp Emilia där fick vi lite fint gå fram till olika montrar och fråga ifall de möjligvis har plats för HR-folk. Det är svårt. Kan tycka att alla företag har behov av det men när det inte är huvudsysselsättningen är personalavdelningen väldigt liten. Men det var ändå kul. Dessutom fick vi med oss goodiebags med diverse olika grejer i. Tror inte jag har koll på det.


Vi hann runt stället på ca 2,5 timme sen var det dags för oss att dra oss. Gabi skulle med sitt tåg hem och jag skulle gasa hem för att se slutet av Formel 1 kvalet. Men vi fick gasa runt Globen några extra gånger för att lämna Gabi vid tunnelbanan då jag inte kände för utmaningen att köra in till stationen och sen ta mig ut i en del. Men vi klarade det.

En mycket trevlig dag men jag är helt slut! Skulle vilja sova men funderar på att dra ner till stan en stund. Är ju ändå kulturnatten. Men det kanske var roligare när man var fjortis och satt och söp i slottsbacken?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0