Kubbspel, skitsnack och blodgivning

Det har min kväll handlat om. Emilia kom hit och spelade kubb mot kvällskvisten. Det gick inge bra alls, för min del alltså. Emilia vann alla gånger utom en och då kan man inte riktigt säga att jag vann heller det var mer hon som förlordade. Nu körde vi inte så många gånger egentligen. Låter som att vi spelade halva kvällen men nej vi körde bäst av 3 två gånger. Alltså blev det 5 omgångar totalt. Såhär dålig som jag var idag har jag aldrig varit!

Ja vi diskuterade jobb igen. Hett samtalsämne på senaste och vad vi ska göra när vi får vår första lön dvs om och när vi får den haha. Och sådär höll det på om och om igen. Tills vi gick till ICA och köpte varsin cola light och gick upp till mig istället. Där kollade Emilia igenom diverse tidningar jag hade liggandes (och kastade). Jag kollade snabbt igen HM katalogen och konstaterade ganska snabbt att det inte är mitt mode i höst/vinter.

Sen diskuterade vi blod. Vi var ju och testade oss och väntar på resultatet. Så vi var inne på geblod.nu och konstaterade att vi inte vill ha blodgrupp B ifall man skulle råka ut för en olycka eftersom det är brist i hela länet på det. Allra bäst just nu är det att ha AB men 0 (noll) går också bra för det är alltid stabilt då flest har den blodgruppen. Och för att klara ut ännu ett frågatecken som diskuteras så kan Noll GE till ALLA men kan BARA FÅ av NOLL.

Nyss konstaterade jag att jag än en gång lyckats glömma min vattenflaska i frysen. Hur svårt kan det vara? Vill jag ha kallt vatten måste jag ju ta ut den i tid annars får jag ju inget kallt vatten iaf. Ju små slurpar medan isen tinar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0