Vulkanutbrott på Island inatt...

... coolt eller vaddå? Jag tycker det är coolt jag har alltid varit fascinerad av vulkaner men det har känts som att nej sånt händer inte nu för tiden. Uppenbarligen gör det ju det! Förstår att det kanske inte är så kul för de som bor där! Men de är väl typ vana? Enligt Aftonbladet så får de ett vulkanutbrott vart 5e år eller något sånt. Det är en hel del. Om jag inte misstar mig så hör denna kontinentalplatta ihop med den som går hela vägen till Haiti och Chile. Skillnadne är väl att plattorna går ihop vid Haiti och Chila vilket ger jordbävningar och de går isär vid Island vilket resulterar i vuklanutbrott, kanske är en biverkning av att plattan rört på sig en del, detta måste forskas i tycker jag =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0