Vårtecken 2

Idag har jag varit på universitetet några timmar och pluggat. Försökt vara smart, känns bra emellanåt må ni tro =) Iaf så satt vi ute. Verkligen ute på en bänk i solen. Så varmt är det nu, eller det är inte kallt iaf. Soligt och fint, kan man gömma sig undan vinden så är det perfekt. Man ser också mer folk som rör sig ute på universitetet. Nästan så man undrar vart alla hållit hus hela vintern? För att inte tala om killarna som sitter nedanför mitt fönster och solar utan tröja på mig. Jag klagar inte men kan ju tycka att det är lite tidigt. Ja mamma Emma kom fram där också.

Men det största vårtecknet såg jag nog på vägen hem. Det växer äntligen tussilago. Tycker att det är det ultimata tecknet på att nu är det verkligen vår och det mest av snön är borta. Peppa peppa på sol hela veckan!


Kommentarer
Postat av: Ida Törnqvist - konstblogg

hehe tack ^^ men så duktig är jag inte, har mkt kvar o lära ännu!

2010-04-12 @ 14:47:54
URL: http://myblueworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0