Varför är det så svårt?

Just nu är jag lite irriterad. Det på två saker som jag absolut inte kan styra över på något sätt men ändå så blir jag irriterad på det.

Det första är Klimatmötet som varit i Köpenhamn. Vet inte om det kom till någon surprise att de inte kom fram till något. Kommer de någonsin göra det är min fråga? De rika länderna tjänar inte tillräckligt på det för att vilja göra något åt det. Allt är bara tomma ord! Vi vill... menm vi vet inte hur? Vi ska... men vi vet inte när? Det är bara rent skit snack! Att de ska ha ett möte igen om 6 månader kommer inte heller att hjälpa. Det är vad jag tror.
Vad tror ni?

Den andra är det här med SAAB. Ska det vara så svårt för den svenska regeringen att rädda sitt eget varumärke. En typisk svensk produkt som säljs i hela världen. Jag tror SAAB är nödvändigt för svenskt näringsliv. Varför gör de inget åt saken? Nej varför då när vi kan få fler arbetslösa i det här landet. Finns ju knappt jobb som vi andra kan få. Plan b då, sälj hela skiten till Spyker! De har lagt bud på SAAB en åter igen är folk för giriga och ser hellre bolaget gå in konkurs istället för att tjäna lite för lite på affären. Varför är folk så jälva giriga? Blir så irriterad. General Motors skulle ha svarat angången Spykers bud ikväll men Syper har fått förlänga den "deadlinen" på obegränsad tid. Ska det vara så svårt att acceptera budet bara?
Aftonbladet.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0