Blir så förbannad!!

På all den här skiten om både grisar och nu kor. Hittade denna artikel på aftonbladet.se. Det är ett flertal kor som drunknat och behövts avlivas pga att deras lilla hage bara varit lervälling. Varken kor eller kalvar verkar ha mat eller vatten heller. Vad är det för människor som får ha hand om djur egentligen? Jag blir så jävla förbannad!! Man har alltid blivit tillsagd att köpa svenskt kött för att de svenska djuren har det så bra. Ja uppenbarligen inte alla djur?! Detta är helt sjukt och vad gör djurskyddsmyndigheten åt det här? Även fast det finns lagar verka de inte följas. Nej flera inspektörer borde åka runt på gårdarna oftare.

Även fast jag är djurvän och blir så ledsen och arg när jag ser sånt här kommer jag inte bli vegetarian. Jag tänker inte skylla ifrån mig eller komma med massa argument varför eftersom det är min ensak. Jag gillar kött och jag äter det lika mycket som jag äter fisk, kyckling och annat. Med det vill jag säga att jag inte heller har något emot vegemat men att jag gillar kött och därför äter jag det.

Men som sagt. Jag blir fortfarande jävligt arg när vissa idioter får ha djur och gör på det här sättet, det är samma som vissa idioter får bli föräldrar medan andra som inte kan, kan få vänta år. Då måste de för övrigt gå på kurs för att bli "godkända". Kanske alla skulle?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0