6 spelare lediga till VM

Jag vet är mycket sport just nu men det är faan mycket som pågår den här tiden på året. Och Hockey VM är faan kul, brukar inte missa en match. I vanliga fall brukar jag heja på Finland men nu kan jag ju faktiskt namnet på flera svenska stjärnor utan att behöva kolla upp dom.

Iaf så är nu 6 spelare lediga att hoppa in i den svenska truppen som har förlorat iaf 3-4 spelare.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/internationellt/hockeyvm2009/article5020577.ab

Personligen tycker jag inte att vi ska använda oss av Henke då han haft problem med knäna på senare tid, missförstå mig rätt jag gillar Henke men det kanske inte är hans år i år. Någon jag däremot vill se på planen är Douglas Murray. Det är en riktigt spelare i form av Jonatan Hedström (vart tog han vägen förresten??) som tacklar på allt som rör sig och är en liten retsticka på plan. Jag vet, jag har en förkärlek till dessa. Hmm hur platsar Jörgen Jönsson där då?? Aja skit samma, jag vill att det ska gå bra för Sverige och tror Murray och Näslund kan hjälpa laget samt att jag har för mig att Oduya är rätt bra han också.

Många frågor, jag hoppas de blir invalda i laget, kanska ska ta och ringa Bengt Åke och se vad han säger?? haha

Förresten någon jag saknar när det kommer till ishockey.. VART FAAN ÄR WIKEGÅRD?!?! Kan man göra annat än att älska den mannen?? Skönt och galen är ordet en riktigt hockey-älskare! haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0