Min vecka

Fullt ös medvetslös. Jag måste börja lugna ner mig lite. Det är något hela tiden nuförtiden.
 
I veckan har det blivit några långa dagar på jobbet. I onsdags var jag på handledarutbildning på körskola med min bror. Tanken är att jag ska börja övningsköra med honom. Det var väldigt intressant. Fick mer eller mindre bekräftat att jag är väldigt medveten om hur jag kör och förhåller mig ute i trafiken. Jag har även bra koll på regler fortfarande. Dessutom har jag lagt till väldigt få dåliga vanor. Ska nog gå bra detta!
 
Fredagen började med ett läkarbesök på vårdcentralen. Jag har känt mig trött och hängig samt haft koncentrationssvårigheter en längre tid så tänkte kolla upp om jag har dålig produktion av sköldskörtelhormon. Det är ett blodprov i vanliga fall men läkaren tog mina symtom på stort allvar så det blev kläm och känn på diverse kroppsdelar, blodtryck, EKG och blodprov. Trodde inte att jag skulle behöva visa brösten för en främmande man så tidigt på fredagsmorgonen hahaha. Men alla prover var jättebra. Det jag kom för att kolla hann jag inte få svar på så kommer med posten om några dagar.
Efter jobbet var det Me&I party och AW hos en kollega. Vid 21-tiden och 2,5 glas vin senare var jag dödstrött och åkte hem.
 
Vaknade pigg tidigt på lördagen så gjorde iordning en stor hallonproteinsmoothie och drog till Friskis och svettis för favoritpasset, jobbigt som satan och bra låtar. Efter var det bara att åka hem, duscha, käka och göra sig iordning för en kväll i stan. Först mötte jag upp Emelie för en fika innan teatern. Såg Robin Hood på Uppsala stadsteater. Riktigt bra var den!
 
Efter mötte jag upp Emilia för lite käk och sen bio. Vi såg The theory of everything. Jisses vilken film. Stephen Hawking, vilken kille! Fick diagnosen ALS i ung ålder men vägrade ge upp. Vilken skådespelarinsats av Eddie Medmayne, han vann ju en Oscar för rollen. Helt rätt.
 
Idag åt jag frukost i skönan ro innan jag drog ut på landet. Varmt och skönt har det varit, lite blåsigt kanske men bilen visade 15 grader mitt på dagen. Snacka vårkänslor!
 

Kommentarer
Postat av: Patrik

Hej,




Jag driver sveriges mest nerladdade körkortsapp för iPhone/iPad som heter Ta Körkort och såg att du håller på att plugga körkortsteori och övningskör. Spännande!


Det är ju poppulärt med tävlingar i bloggar. Om du vill skulle du kunna få ha en tävling i din blogg där du lottar ut appen till 5st läsare. Du kommer naturligtvis få appen gratis.



Läs mer om appen här: https://itunes.apple.com/se/app/ta-korkort-korkortsteori-for/id808891775?mt=8



Om detta är någonting för dig så kan du höra av dig på [email protected] så pratar vi vidare.

MVH

Patrik

Svar: Hej,det är min bror som ska ta körkort. Jag ska vara hans handledare.

Enda nackdelen jag kan se är att jag själv och många andra inte har iphone/ipad.
Emma

2015-03-12 @ 23:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0