En tanke om cancer

Jag vet inte vad som händer eller om det bara uppmärksammas mer nu, men det känns som att alla drabbas av någon form av cancer just nu. Kanske är det jag som inbillar mig att det blivit vanligare att folk somnar in för tidigt av just den anledningen.
 
Förut har jag hört av folk på håll, en bekants bekant som drabbas och har gått bort men nu känns det som att det kryper närmare. Det förekommer numera bland folk rätt nära mig, mina föräldrars bekanta men även egna bekanta. Det blev väldigt tydligt för någon vecka sedan när jag fick reda på att en barndomsväns pappa drabbats och att det inte gick att bota. För någon dag sen somnade han in.
 
Sjukdomen kommer alltså krypande när man minst anar det. Och det kryper närmare in i mitt liv. Det känns som att mina egna mor- och farföräldrar är i just den åldern men det kan lika gärna drabba mina föräldrar. Det har även visat sig att yngre personer drabbas i större utsträckning, alla kan inte botas.
 
Kommer vi någonsin kunna besegra denna sjukdom? Om vi gör det, vad kommer efteråt. Sjukdomar är lika naturlig del av livet som att leva, hittar vi botemedel mot en sak som kommer det säkert något nytt. Är det vad som kallas naturens egen gång? Går Moder natur att besegra? Det är frågan.
 
Just nu säger jag bara: Fuck cancer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0