Vaccinering och hockey

Drog som sagt ut till Lindsbro igår. Det resulterade i chansen att hänga med Malin och vaccinera massa kalvar. Vi körde bra teamwork och jag fick tillbaka min Jällafeeling kan jag säga. Saknar det ibland att jobba med djur. Men det är väl inte för sent att byta tillbaka nån gång i livet. Vet inte hur många kalvar vi vaccinerade egentligen men det var säkert 50-60 stycken. Vi var 3 stycken som sammarbetade så gick ganska fort. Hur söta är inte kalvar förresten? Griskultingar är jävligt söta de också iofs men luktar mer ;-).
 
Dagen idag kommer bestå av hockey, hockey och hockey. Ser JVMs bronsmatch just nu mellan Kanada och Ryssland. Riktigt bra match även om jag inte kan fokusera till 100 % då en del ska hinnas med innan finalen. Finalen spelas mellan Sverige och USA. Det kommer bli en nagelbitare med tårar. Hoppas det blir glädjetårar som förra året. Det var helt galet, att man kan känna så mycket känslor för ett landslag? Får gråten i halsen varje gång de visar reprisen av förra årets avgörande. Efter den matchen är det bara för mig och Gabi att kasta oss i bilen och gasa till Globen för Daladerby mellan Leksand och Mora. Som ni ser, det kommer vara en hektisk dag. Där emellan måste vi hinna handla lite och tanka bilen.
Bilderna är lånade från Tre kronors facebook.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0