Tålamod

Är det något som jag saknar ibland så är det tålamod. Ja jag erkänner!
 
I söndags skulle jag hänga upp min julstjärna i vardagsrumsfönstret. Jag tänkte att det var bättre att hänga upp något i det fönstret istället för ljusstake. Katterna har en förmåga att hänga där nämligen och risk för ras var överhängande.
 
Problemet. Stjärnhelvete ville inte hänga rakt. Det spelade ingen roll hur mycket jag försökte så blev det inte bra. Det blev snarare värre. Efter 15 min pyssel, då hela jag var full av glitter, troligtvis golvet också, övervägde jag starkt att knögla ihop fanskapet och slänga i närmaste papperskorg.
 
Istället fick jag bita mig i läppen och roa mig med något annat en stund.
 
När jag sedan satt upp gardiner och allt så satt den där stjärnan rätt rakt ändå. Jag vet inte hur det gick till men det var en jävla tur. Den kanske visste vilket öde den gick till mötes om det inte blev som jag ville ;-).
 
Mysigt blev det. Kissen fick ställa upp på bild i köket.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0