Som man bäddar får man ligga

Rubriken på detta inlägg stämmer ganska bra. Idag känner jag mig slut som människa, har inte hunnit vara hemma och typ vila en sekund. Har fått dragits med världens ryggont efter gårdagens aktivitet samt mensvärk (tack för den!) hela dagen.
 
Morgonen startade med ett veckoenligt möte med dietisten. Det kändes bra och vi fortsätter på samma visa så länge. Jag känner ändå att jag börjar få lite rutin på mina matvanor, kanske inte igår men ska man vara tv-stjärna och shoppa så blir det så ;). Efter det hem snabbt som sjutton för att sminka mig lite då jag inte orkade innan dietisten pga att jag inte ville lämna sängen samt hämta paket som skulle postas.
 
Vidare hämtade jag upp mamma då vi skulle åka och checka den nya Outlet butiken som öppnat "Arge Kaj´s Outlet" hette den tydligen. Intressant namn måste jag säga. Det fanns mycket smått och gott där. Fick mamma att köpa mig ett par Canada mjukisbyxor samt ett storpack med 1000 (JA TUSEN) topps! Mormor kom också dit och shoppade, vet inte riktigt vad hon handlade till slut, om hon nu vet själv ;).
 
Efter det drog vi vidare till Thai Villiage, mamma och mormor bjöd på lunch. Tog fyra små rätter, åt inte ens upp hälften innan jag var mätt så var lagom värt men mysigt ändå. När lunchen var avklarad drog jag vidare till min jobbcoach. Tror jag vill ge den nya jobbcoachen en kärleksförklaring faktiskt, han förstår mig och det känns som att vi är på samma bana. Framförallt kommer han med konkreta tips och säger att "jag ska fixa det här" eller "jag ska kolla upp det här", då har verkar ha kontakter. Nu blir det ett hopp på ett tag pga operationen och efter det så ska vi hjälpas åt att fixa ett tillfälligt jobb medan jag söker det som jag faktiskt vill ha. Jag är beredd att göra det nu. Jag vill ha ett liv tillbaka!
 
När det mötet var klart, åkte jag på lite ärenden. Ett paket skulle postas och ett annat skulle hämtas ut. Drog till pappa och skrev ut våra biljetter till Swedish house mafia på lördag och diskuterade var det var bäst och lättast att bli avsläppta och hämtade i samband med eventet. Blev även kvar där ett tag och degade eftersom jag inte orkade åka hem mellan det och att jag skulle hämta mamma i närheten. Så vid lite i 17 hämtade jag henne, en snabb sväng förbi Donken för glass (vilket man får äta på en tisdag när man har mensvärk för övrigt).
 
När jag kom hem tog jag tag i min disk som jag mest gått och kollat på i flera dagar. Det började bli riktigt äckligt och luktade säkert inte så gott heller, något jag lyckats maskera med mina nya doftspridare haha.
 
Såååå nu är jag helt slut, orkar inte röra mig. Hade jag haft pengar hade jag ringt efter hemkörning till middag men det är dåligt på den fronten alltså. Men blir hockey om en 30 minuter iallafall. Västerås tar emot Leksand, det kommer bli en bra match, det är jag säker på! Med ryggont och magont samt allt fläng idag kommer jag säkerligen somnat ovaggat.
 
Imorgon blir det till att ta det lugnt kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0