Irritation deluxe

Som om jag inte kunde bli mer irriterad idag liksom. Ska till jobbcoachen om ca 1 timme. Känns som om jag kommer spy rejält med galla på honom stackarn. Men jag är trött på all skit som tar mer än det ger. Alltså allvarligt, har gått hos jobbcoachen 1,5 månad med dagens möte, alltså 6 möten. Vad har jag gjort? Jo fått skriva på papper att typ jag är jag, hej ni får kolla upp mig. Fylla i ett häfte med frågor över vad jag gjort och vad jag kan (hallå läs mitt CV för i helvete). Sen fick jag skicka mitt CV, där jag får kommentaren att det är skitbra har du verkligen skrivit detta själv? NEJ jag anlitade en chimpans som improviserade ihop mitt CV på två minuter. JAAA såklart har jag skrivit det själv!! Har inte du fattat att jag är utbildad inom ämnet och har hjälpt flera vänner med sina CVn. Nästa möte diskuterade vi vad jag ville ha hjälp med och jag tyckte jag vad ganska tydlig med att allt som rör mig, vad jag kan och gör i jobbsökande och intervjusituation inte behövs jobbas på. Simulerad anställningsintervju ger mig inget eftersom jag vet att det är fejk. Sååå jag försökte berätta för henne att jag behöver hjälp med att hitta arbetsplatser där jag kan söka jobb som inte är utannonserade. Alltså dolda jobb. Jättebra tycker hon, då kolla vi på lite annonser och så kan du ringa ett företag till nästa gång. Typ eeeeh? Här någonstanns tror jag att hon fattar att jag är så kunnig inom området att jag skulle kunna ha hennes jobb, kan typ mer än henne. Sååå tills idag ska jag få träffa en ny person, en kille denna gång. Hans första kommentar var typ, måndag kl 13 blir det bra, då ses vi då och ta med ditt CV så kollar vi på det.
 
Då gick jag i taket, hon som jag hade innan kan väl för faaaaaaan ge dig mitt CV? OCH FÖR I HELVETE. Ska vi kolla på CV ännu en gång?!!? Såhär är det, jag valde ert företag för att det stod att ni hade BRED ARBETSMARKNADSKUNSKAP. I mina ögon betyder det kunskap och företag och branscher som JAG kan tänkas söka jobb inom. Jag håller på att få damp på att allt går runt i cirklar hela tiden. Jag försöker och försöker men olika instanser och myndighetspersoner krånglar till allt, tar mer än de ger och ställer massa krav men jag får typ inte ställa några krav tillbaka. Det har jag väl fan rätt till. Nej jag vill inte göra saker som inte ger någonting. Speciellt inte när jag en gång i veckan ska gå och inte få någon hjälp och bara slösa både bensin och pengar på parkering för ingenting. Nej dags att vara tuff mot de tuffa. Sjukt trött på det här jävla samhället alltså!
 
Såhär känner jag typ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0