En sådan dag idag

Idag är en dag då jag inte har lust med någonting. Känner mig typ trött på livet men försöker ryck upp mig och tänka att det finns de som har värre problem. Asså vem försöker jag lura. För mig är mina problem skitjobbiga och andras problem känns kanske som en fis i rymden för mig men är jobbiga för dem?!  Men skitsamma, svält är väl iallafall värre än mitt problem, krig är väl det också samt de kvinnor i Kongo som blir våldtagna och sedan typ kastas ut av sina familjer pga skammen. Asså är det någon som känner skam är det väl hon som blivit våldtagen och hon kan inte ens få stöd av sin familj. Blir irriterad.

I vilket fall som helst inser jag att det kan ta tid med praktik iallafall. Det kan ta 3-8 veckor sen ska jag ha 2 veckors jävla teoriutbildning med tenta på uppsala universitet. Asså vad med att jag är så fucking jävla trött på att plugga är svårt att förstå?! Komma min utbildning, jag har redan läst det som vi ska läsa igen, skona mig! Nej nej förfaaan.

Sen så hatar jag socialtjänsten. Har jag nämnt det förr? Antar att det kräver upprepning om någon glömt eller missat det. Vad har de för jäkla regler egentligen. Jag har problem med vad som troligtvis är "fejkad ischias" något som en kiropraktor kan åtgärda. Men betalar soc för det? NEJ, de tycker att jag ska gå till en sjukgymnast istället. Jo visst, men nu är det så att jag pratat med en sjukgymnast och de tycker att det är bäst att gå till en kiropraktor direkt om möjligheten finns. Visst jag ska bara hosta upp 450 kr först. Så jag får väl gå till en sjukgymnast först för det betalar soc. Asså sjukvård som sjukvård. Ska jag klandra dem sedan när jag är begränsad med att kunna sitta framför en datorn flera timmar i sträck eller får kronisk värk när jag rör på mig. Visst kan jag leva med smärtan, den dödar mig inte direkt men ska man behöva gå runt och ha ont?

Sverige är inte ett sånt jävla bra land som vi vill tro. De som sätter upp alla regler och förordningar har ingen aning om vad de sysslar med för de har aldrig varit i den situation de ska bestämma om själva. Tror de sitter och röker på och hallucinerar ihop olika saker och så det ser bra ut.

Och jobb, de finns 2 jobb att söka, eller ja det ena vill jag inte ens söka för att jag inte gillar företaget. Vad är det för fel? Slimmade organisationer är mitt nya hatobjekt dessutom. Ge folk chansen för fan!

Nej jag är inte bitter! Nu går jag ut en sväng då solen ändå skiner...

Kommentarer
Postat av: pessys

Hur är allt med dig idag sötis?

Sjukt fin blogg du har! Kramar :D



/ http://pessys.blogg.se

2012-01-11 @ 18:13:11
URL: http://pessys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0