Massage och stretching

Igår var jag på massage och stretching hos en tjej som var jätteduktig. Hon har jobbat med svenska skidlandslaget så man märkte att hon visste vad hon gjorde med det problem jag har. Hon sa iallafall att det var en typisk idrottsskada och ingenting som uppkommit pga att jag gått ner massor i vikt eller (som Emelie pikar) pga ålder haha).
 
Massagen var sjukt skön. Stretchingen däremot var smärtsam som tusan men det behövdes verkligen! Idag har jag värre träningsvärk än jag haft på länge kan jag lugnt säga. Dock verkar det som om smärtan i benet, alltså strålningen ner i benet gett med sig en aning. När hon sa att det kunde sätta igång en ännu värre retning på nerven är den redan var och att jag skulle ha skitont idag förberedde jag mig på det värsta. Meeen såhär lite ont, förutom träningsvärken som kommer ge med sig när jag kommer igång lite mer, har jag inte haft på länge!
 
Tror nästan att det är ett mirakel. Hoppas att det håller i sig och att detta var precis vad jag behövde för att den värsta smärtan skulle släppa. Om så är fallet kan man ju undra varför jag inte gjort det tidigare! ;)
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0