Ut i skogen

Ska snart iväg med mormor ut i skogen och plocka svamp. Enligt diverse vädersiter skulle det ju vara sol och 7 plusgrader idag. Jag säger jahapp, vart är det vädret då? Det jag ser utanför mitt fönster är grått och dimmigt samt att termometern visar 0.6 grader. Det är inte okej. Så tycker mormor att jag överdriver när jag tänker dra på mig dubbla leggings under ett par vindtäta byxor, 2 par strumpor, varav ett par lurviga, sen har jag linne, t-shirt och tjocktröja. Över det har jag planerat regn/vindjacka samt en dunväst. Lär ju bli dubbla vantar också, halsduck och kanske mössa? Haha jag skrattar åt mig själv faktiskt. Men WTF jag har hellre lite för mycket på mig och kanske får ta av mig än att gå där och frysa!

Men tror ändå att jag kommer frysa ihjäl! haha Få se om jag överlever svampplockandet och kommer hem igen på eftermiddagen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0