Segsöndag

Sitter och läser in mig på metoddelen i 3 uppsatser som ska behandlas på seminariet på tisdag. Skittråkigt måste jag säga men samtidigit intressant för att de är så olika uppbyggda. Det visar ju på att det finns en grund för hur man ska bygga upp en uppsats eller avhandling men att man har lite olika upplägg och variationer inom respektive punkt. Med andra ord så känns det inte lika "såhär ska man göra". Jag förstår dock inte riktigt hur det ska leda till en diskussion.

I vilket fall så har jag nu läst 2 av 3. Sista känner jag bara ångest av att kolla på eftersom metoddelen i den är skitlång och innehåller hur mycket olika saker som helst. Jag förundrar dessa personer för att ha kunnat sätta ihop all information och fakta till en text. Så känner jag lite för min egen uppsats, hur sjutton ska jag strukturera allt material jag har?

Har visserligen möte med min handledare imorgon så får nog lite klarhet i det. Framförallt lite åsikter från någon som vet vad det är frågan om, det har inte jag liksom. Känns lite som man redan förträngt hur vi gick tillväga på b-uppsatsen.

När jag kommit igenom 3e metoddelen så ska jag fortsätta kolla på mitt material till uppsatsen och så lägga upp lite punkter att diskutera med min handledare imorgon.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hur är det med dig idag då? :)

2010-10-17 @ 14:04:28
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Victoria

Tänkte bara tipsa om http://click.double.net/?30570;344;12014;0;38570 :)

2010-10-17 @ 14:21:40
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Anonym

fina ögon på bannern!

kram www.jossis.se

2010-10-17 @ 14:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0