IKEA, Biltema, Jula och Onoff

Har varit en späckad eftermiddag med pappa. Men alltid lika trevligt. Pappa och jag kommer faktiskt mycket bra överrens och jag känner att det är lättare att umgås med honom än mamma. Kanske är det för att vi har gemensamma intressen och något att prata om, vare sig jag undrar något och behöver hjälp eller om jag bara behöver någon som lyssnar.

IKEA stod först på schemat iaf. Vill ha nya tallrikar till hösten. När jag först flyttade fick jag några vanliga av mormor, några djupa av mamma osv. Nu kände jag faktiskt att jag ville ha tallrikar som matchade varandra. Blev 4 vanliga platta och 4 djupa efter lite om och men. Då de jag ville ha är utgående sortiment så var det inte allt för lätt, ville ha de blågrå och verkade som alla andra ville samma sak. De platta såg ut att vara slut men då såg jag att de hade några som satt på en hylla längre upp, typ för att visas men de var inte visningsex. Som tur är så är min pappa lång så vi kunde få mina tallrikar och de djupa hittade vi billiga också eftersom det tydligen var lite mini skavanker på dem som gjorde att de såldes för halva priset. Hallå är student jag är inte så kräsen, plus att jag knappt såg nå skavnker på dem. Så köpte jag en kastrull med teflon yta, alltid bra när man ska göra stuvade makaroner eller annat. Det blev också nå hyllaktiskt som jag ska hänga upp i ena garderoben och ha skor i. Ordning och reda helt enkelt.
Blev också korv, läsk och glass innan vi åkte vidare...

Sen blev det en snabbis in på Biltema för att kolla på ett kabellås till min cykel. Mitt blev ju snott så fick köpa ett nytt men det är liksom korvat så det är skit jobbigt när man ska låsa. Därför jag ville ha ett rakt men tyvärr fanns inget.

Nästa stopp blev därför Jula för att kolla om de hade något lås, men de hade de inte heller. Samma som på Biltema så hade de redan ett lås på sig och det är inte det jag söker så nu ska pappa byta med mig så länge. Passade på att köpa en termomenter då jag inte haft nån. Har alltid fått fråga Emelie eller Nina vad det är för temp. ute. Men nu sticker ju Emelie till Peru några månader och Ninas temp. kan ju vara felvisande för hon bor en bit bort =P

Sista stoppet blev Onoff där jag skulle köpa nya hörlurar till min Sony Walkman, vilka jag också använder till headset till ena mobilen. Mina börjar bli gamla och skruvade. Fakta så finns bara mina hörlurar på Onoff och ingen annanstanns.

Oj blev ett långt inlägg men kändes bra att skriva av mig haha. Fyfaan vad det regnar då!! Nu ska jag käka pizza!

Kommentarer
Postat av: Nina

haha en bit bort? Vad fan det tar 5 minuter att gå! =D

2009-08-18 @ 08:56:50
URL: http://finanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0