Första advent

Idag är det första advent, 25 dagar kvar till julafton. Det finns alltså några dagar kvar för julkänslan att infinna sig men det blir väl som alla andra år. Jul är inte så speciellt längre för mig. Däremot är det mysigt att kunna fixa lite hemma. Jag är glad över att lämna gråa och tråkiga november bakom mig.
 
Så idag har jag storstädat hela lägenheten, tagit fram alla vinterkläder, satt upp alla ljusstakar och annat. Det blev även en sväng ner till tvättstugan och så har jag strykt gardiner. Senaste två timmarna har jag spenderat i soffan med lite glögg, lussebullar och pepparkakscookies. Har sett fredagens avsnitt av Grimm och Constantine.
 
Nu ser vi fram emot december med lite stabilare väder men framförallt snö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0