Sommartid

Är det inte sjukt hur mycket en timmes förändring av tiden kan påverka ens vardag.
 
På kontoret har kollegorna pratat om hur mycket barnen påverkats av detta. Att de inte kunnat sova i tid, inte velat gå upp på morgonen, allmänt kaos och försovningar.
 
Påverkas vi så mycket av tiden?
Det handlar om 1 timme!
 
Jag kan erkänna att jag känner mig extra trött idag men har svårt att skylla det på klockan. Jag låg vaken ganska länge igår, tankarna snurrade kring det som hänt i Helsingborg, vad som kommer att hända. Det har såklart gjort att jag fått för få timmars sömn inatt och naturligtvis är jag också trött.
 
Igår var det dock ännu värre. Då gick jag och la mig rätt tidigt med alarmet ställt på halv 9 eftersom jag skulle lämna bilen till pappa. Egentligen var klockan halv 8 men vad spelade det för roll när jag ändå somnade före midnatt. Jag hade ändå fått nästa 8 timmars sömn, ändå var jag seg hela dagen.
 
Funderar på om det är svårare att ställa in sig på sommartid är vintertid. Nu förlorade vi en timme istället för att få en timme extra. Å andra sidan talar barnfamiljer om morgonkaos vid båda tidsomställningarna så jag vet inte.
 
Vi kan ju kalla det kollektiv jetlag iallafall.
Vi vanemänniskor går bananas då allt tid är något hela livet kretsar kring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0