Det här med snö

Igår var det totalt snökaos i Uppsala. Bussar fastnade i backar och kom inte upp, de hamnade helt fel i trafiken, körde sönder refuger osv. Detta slutade med att den sista bussen gick lagom tills jag tränat klart och kom till Vaksalatorg, för att missa den med typ 3 meter kanske. Väntade sedan i kanske 30-40 minuter innan beskedet om att ingen busstrafik skulle gå resten av kvällen. Så trött efter gymmet och hungrig som jag vet inte vad fick jag gå hem. Nu är det väl tur att det inte är så långt hem till mig från stan, irritationen gjorde att jag spurtade på mindre än 20 min. När jag kom hem var jag dock dyngblöd och iskall med tanke på att jag hade converse (inte så bra planerat i efterhand kanske) och inga vantar (inte heller så smart). Att jag hade Converse beror mest på mitt knä som håller på och dummar sig. Vet inte vad problemet är egentligen, ingen skarp smärta men känns att något inte är helt okej. Fortsätter det kanske jag måste kolla upp det och se vad det är frågan om.
 
Idag verkar det fortsätta snöa, även om det inte är lika mycket och att skiten slaskar snabbare än den kommer ner. Såg på vädret idag att det imorgon ska bli upp emot 10 plusgrader. Det betyder MER slask!
 
Var det nödvändigt att komma massa snö då? Svar: NEJ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0