Känner mig tom

Efter finalförlusten igår känner jag mig alldeles tom i huvudet. Jag orkar inte riktigt tänka men ändå snurrar huvudet i isammanhängande tankar. Tror dock inte att matchen är det hela avgörande faktiskt utan att denna månad över lag är rätt tuff. Men om jag ska försöka samla mina tankar i tre punkter kanske.
 
1. Utgång i lördags
Kanske inte var den bästa utgången, hade vi tänkt efter lite så hade vi kanske insett att det efter både juldagsfester och nyår någon dag innan skulle vara rätt dåligt med folk. Ja, det var just det, det var så dåligt med folk att de inte öppnade dansgolvet ordentligt. Kändes dessutom att grabbarna (läs: gubbarna) på plats var mer desperata än vanligt. Jag ville bara dansa och ha kul, nej nej.
 
2. Finalförlusten igår
Vad ska jag säga egentligen? Minns hur det var att förlora viktiga matchen är jag spelade fotboll och tomheten som infann sig efteråt. Då hade vi inte ens massa media att stå till svars inför. Tycker juniorerna har gjort det riktigt bra. Det jag älskar men samtidigt kanske hatar men sport ibland är att det emotionellt engagerar. Beroende på hur det går är man så involverad att man känslomässigt har svårt att koppla bort. Lika nedstämd som jag känner mig idag efter förlust, lika glad och full av energi hade jag varit vid vinst. Skumt det där.
 
Blir irriterad på dem som satt innan match och sa att Finland blir lätt. En final är ALDRIG lätt, vi visste ju på förhand att deras målis var grym, även igår. Sport är inte rättvist, jag tycker att Sverige var det bättre aget, grabbarna har gjort en grym turnering men det räckte inte och det är jävligt surt!
 
Som sagt, i väldigt få sammanhang vinner man silver. Man vinner ett brons eller guld, allt annat är resultatet av att ha förlora något av dem. Men dags att släppa detta nu. OS står för dörren om typ 1 månad och så är inte grundomgångarna i SHL slut än, hoppas på slutspel för Leksand såklart.
 
3. Jobbångest
Missförstå mig rätt här. Jag gillar verkligen mitt jobb och de jag jobbar med. Men det är jävligt skönt med semester, det tänker jag inte sticka under stolen med. Tanken på att det är minst 6 månader till nästa semester och att januari månad för mig kommer vara jävligt tuff, det är massa deadlines till myndigheter som jag inte bestämmer över osv. Denna vecka kommer det bli mycket övertid.
 
Nu ska jag provköra min nya dammsugare, sen gå och träna. Nu är det slut på moffandet och onyttigheter vill jag lova!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0