Hockeybubblan

Nu är det snart dags. Sen påskafton har jag längtat efter att en ny hockeysäsong ska dra igång. Visst har man fått överleva på hockey som VM och Stanley Cup-slutspelet under tiden men senaste månaderna har varit väldigt hockeyfattiga. Om man inte räknar antalet timmar som spenderats framför diverse klipp på Youtube. Men nu så är det bara några dagar kvar, på lördag smäller det när Leksand tar emot Brynäs. Något måste allvarligt ha planerat det så i första rundan...
 
Så istället för att söka på solresor, söker jag nu efter vilka matcher denna säsong jag kan och vill åka på. Min trogna vapendragare Gabi vid min sida såklart. Även om hon åker till Kina en vecka och jag ska på konferens i Göteborg två dagar nästa vecka. Har för övrigt aldrig varit i Göteborg så det ska bli jättekul. Har för övrigt inte varit i Karlstad heller som är en av städerna vi tänker åka till, mest pga Gabis FBK hat tror jag hahaha. Men hon är ju uppvuxen i Kristinehamn så...
 
Laddad till tusen är jag iallafall. Är bara matchtröjan som saknas. Gör ingen big deal av att jag hittills inte haft råd med en och nu när jag har så finns de inte i shoppen än. Har haft problem med vad jag vill ha skrivet på den, mitt eget efternamn eller en spelares. Har väl kommit fram till att jag vill ha mitt eget efternamn och nummer 13 på. I SHL är tydligen de blåa tröjorna hemmafärger, tycker de är sjukt snygga. Så kan man köpa blå överväger jag skarpt att köpa en blå istället för vit. Hinner nog klura på det ett tag till ;-).
 
Såå tillbaka till hockeybubblan. Efter två inför säsongen tidningar från Expressen och Aftonbladet så har jag lite sysselsättning fram tills på lördag iallafall! =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0