Förlust i premiären

Gårdagen känns som en känslomässig jävla urladdning. Känner mig nästan som en zombie idag. Jag orkar inte tänka, jag orkar inte känns. Till det så har jag en förjävla träningsvärk och är härligt seg i kroppen. Efter två mördarpass med en dags mellanrum känner jag att veckans träning gjort sitt.
 
Tillbaka till gårdagens match. Ska försöka sätta lite känslor på det hela även om det är svårt idag. Känslorna precis innan match och det tifo som visades gjorde mig varm i hjärtat. Jag hade gåshud. Första perioden satt jag som på nålar och det kändes riktigt bra, så kom första målet och jag kände bara "YES!". Att Oscar sedan var magisk i målet till mitten av andra perioden då han inte kunde stå emot längre och kvitteringen kom kände jag bara fan, men det är mycket match kvar... eller borde ha varit. Från det målet så kändes det som att det var fortsatt spel mot ett mål resten av matchen. Jag trodde att det skulle bli tufft men jag var nog inte redo för detta. Det kändes förjävligt.
 
Då har jag ändå suttit och intalat mig själv att vi är nykomlingar, vi ska kämpa och vi ska lära. Det är vad det kommer att handla om några matcher framöver, hitta tempo, hitta spelet och lagmedlemmarna men framförallt minimera misstaget och ta vara på chanserna som ges och göra mål.
 
Att experter mfl. redan dömt ut oss till kvalserien skiter jag i. Och att folk placerar oss där efter en match, det skiter jag egentligen också i. Det som stör mig är när leksingar inte kan inse att det är andra tider nu. Vi kommer inte att vinna lika mycket som vi gjorde i AS, för detta är inte AS längre. Det går inte att jämföra, vi har sett prov på hur hårt misstag straffar ett lag i SHL jämfört med AS. Klart som fan att det gör ont att inse att vi inte längre är bäst eller iallafall bättre än motståndarna. Grabbarna blev iallafall en erfarenhet rikare idag och jag tror de är väl medvetna om att det krävs ännu hårdare arbete för att slå de andra. Ta Jens Bergenström som exempel, har tog med sig matchen hem på DVD så han kunde studera den igen. Laget har inte gett upp även om de kanske är besvikna efter igår men det är en ny match på tisdag och de kommer att kriga som aldrig förr.
 
Så leksingar... en match avklarad, många återstår. Det är inte över förrän det är över. Det går bara att göra det bästa av de medel som finns tillgängliga. Hoppas dock att Salo vaskar fram lite spets till laget, det kommer att behövas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0