Torsdag betyder...?

I vanliga fall betyder tordag att det imorgon är fredag (igen) och äntligen helg (igen). Vart tiden tar vägen är det väl ingen som vet egentligen. Fullt ös medvetslös, så jag jobbar men i helgen blir det jävligt lugnt om jag ska orka till julledigheten. Ja, då trött har jag känt mig denna vecka.
 
Att det idag är torsdag betyder ytteligare två saker. Den ena är att det äntligen är dags för träning med Manne igen. Han har det absolut bästa passet på friskis, han kan gärna få ha det en gång till i veckan. Det är ett sånt där pass som man flera gånger om vill lägga sig och dö under men på något mirakulöst sätt fortsätter man kämpa. När man kommer hem på kvällen är soffläget totalt vill jag påstå.
 
Den andra är att det äntligen är dags för match. Våra krigare drar ner till Linköping för att stjäla ytterligare 3 poäng med hem till Dalarna... Måste påpeka att jag inte tycker det är okej med 5 dagars paus i spelschemat såhär när vi kommit några omgångar in i säsongen. Det blir lätt hockeyabstinens! Igår var den så illa att jag och Gabi drog till ishallen för att se Almtuna ta emot Mora. Såhär i efterhand blev det är grisigare och hetsigare upplevelse än jag planerat. Almtuna må vara mitt hemmalag och jag önskar dem all framgång, men det är ju inte alls samma passion som när jag ser Leksand spela. Igår kom vi nog ganska nära men med tanke på leksingar och ex-leksingar i laget, samt laget på besök tog det inte lång stund. Måste dock säga att A I S kändes mycket konstigt på tungan när man är van med L I F. "Krigare" känns mycket bättre än "Vi ger oss aldrig, AIS". Nog sagt om det. Gillar inte Moras filmande grishockey bättre nu är förr, de lägger sig definitivt på platsen bakom Karlskoga på den punken.
 
Så en roliga eftermiddag/kväll väntar. Nu är det bara att jobba järnet så jag får gå hem någon gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0