Bitchslap a la Lady Luck

Jaja jag såg matchen igår iallafall. Eller såg och såg. Jag och Gabi låg väl mest och suckade över att det hände så lite under första halvlek (höll på att skriva perioden, fel sport för det). Allt vi sa använde vi "det är ju inte hockey direkt" efter. Fotboll för mig kommer alltid vara en sport som är roligare att spela än att kolla på. Jag kan liksom inte hålla mig fokuserad i 45 min i streck, speciellt när det inte händer så mycket.
 
Alltså herregud vad alla kastar sig åt höger och vänster i fotboll. Det hade jag nästan glömt. Förlåt mig, Ronaldo är en världsstjärna men det här med att kasta sig och få ont av att ingen rör en är lite... lite... mesigt? Vet inte hur många gånger han haltade runt igår för att sedan kuta iväg i full fart. Så ont gjorde det alltså inte.
 
Matchen i sig, förutom att första halvlek var riktigt trist så började det iallafall hända saker i andra. Att det skulle bli Zlatan mot Ronaldo visste vi och inget konstigt att de gjorde matchens alla mål. Att Ronaldo var snäppet vassare är inte heller konsigt.
 
Allvarligt nu, hur många trodde egentligen att vi skulle vinna det här?
 
För mig kändes det som att Lady Luck hånflinade och gav och en rejäl bitchslap redan när Portugal drogs som motståndare. Med andra ord, detta kommer ALDRIG att gå vägen. Jag ska erkänna att jag för Sveriges skull ändå hoppades, jag är ju ändå svensk. Det är även kul att se Ronaldo grina (inget skämt). Hans ego är emellanåt lite för stort för hans eget bästa. Att han sedan kanske är världens bästa fotbollsspelare är en helt annan sak.
 
Såhär dagen efter känner jag följande:
- Zlatan ÄR den bästa spelaren Sverige någonsin haft, synd bara att han inte blir yngre. Jag hoppas verkligen att han fortsätter och satsar på nästa VM.
- Svensson, Elmander, Isaksson plus någon annan är tveksamma till fortsatt spel i blågult, de är inte direkt unga och fräscha. Inget konstigt med andra ord. Nu kanske jag är en av få som blir orolig varje gång bollen kommer i närheten av Isaksson, har vi ingen annan?
- Källström ska INTE sluta nu. Du har många landskamper kvar i kroppen. Kör bara!
- Hamrén har gjort det bästa han kunnat av det lag han haft. Avgå? Skulle inte tro det. Han är en karaktär och bra för svensk fotboll (om bara Per Mårts haft samma karisma).
 
Folk som uttryckt på facebook eller twitter att detta är det sämsta landslag vi haft, framförallt backlinjen har fått sig en känga ett par gånger. Men vad tror ni, Mellberg och Majstorovic går inte riktigt att ersätta. Jag tänker även på framtiden, hur kommer det bli utan Zlatan, Svensson, Källström mfl. Vi är inne i ett generationsskifte. Håll i hatten! Hursomhelst, jag ser inte Sverige som en fotbollsnation. Vi ska vara glada om vi tar oss till EM och att ta oss till VM krävs ännu mera. Sen att i mina ögon en del "skitlag" tar sig till VM suger men de lär åka ut direkt. Nu kan jag hålla på Spanien och Holland med gott samvete iallafall... om jag en kommer att engagera mig i VM (troligtvis kommer jag ändå göra det men knappast på samma sätt som om Sverige tagit en plats).
 
Tack Sverige för att ni försökte. Ni har inget att skämmas för!
 
Bilder lånade från Aftonbladet.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0