Melodifestival finalen

Ikväll är det dags för finalen i Melodifestivalen 2013. Detta år tycker jag har varit under all kritik. Visst har det kommit fram några helt okej låtar men de som deltar ikväll kommer inte att vinna Eurovision. Det kan jag sätta min katt i pant för. De håller inte måttet.
 
Många tippar YOHIO som vinnare, inte mig emot egentligen. Jag gillar det som vågar stå ut och vara eget. Frågan är bara hur det skulle tas emot i Europa. Visst är säkert hans genre större än jag tror men jag känner mig osäker.
 
Min stora favorit ikväll är State of Drama. Har älskat deras låt sedan jag hörde den första gången. Skulle de vinna så tror jag heller inte att de skulle vinna Eurovision. Varför, den sticker inte ut tillräckligt mycket. Tror med 20+ olika nummer så kommer den inte att sticka ut. Känns lite som när alla älskade The Ark och tänkte nu vinner vi och Europa fattade inte alls och de kom nästa sist eller något sånt.
 
Gillar också Ulrik Munther, även om denna låt inte känns som han utan mer Andreas Johnson.
 
Här är startfältet för övrigt:
1. Tell the world I´m here - Ulrik Munther
2. Skyline - David Lindgren
3. Falling - State of drama
4. Begging - Anton Ewald
5. Only the dead fish follow the stream - Louise Hoffsten
6. Bed on fire - Ralf Gyllenhammar
7. Copacabanana - Sean Banan
8. You - Robin Stjernberg
9. En riktig jävla schlager - Ravaillacz
10. Heartbreak Hotel - YOHIO
 
Skyline, Begging och You är helt okej låtar men det känns som att de är väldigt lika och blir på så sätt tråkiga. Louise Hoffsten kommer jag inte ens ihåg hur låten går? Ralf Gyllenhammar tycker jag har en bra låt och ett häftigt nummer, jag håller den som the black horse. Gubbarna i Ravaillacz säger jag tack och hej till även om de är lite charmiga. Sean Banan, behöver jag säga mer? Helt klart är han barnens favorit ikväll. Tror dock inte han vinner hela skiten hahaha.
 
Men ska jag tippa en vinnare kanske. Skulle inte bli förvånad om YOHIO vinner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0