Lite påskledigt

Då är det äntligen lite påskledigt. Kompade ut halvdag igår och inte blev det lugnt för det. I slutändan hann jag till min moster och fixade naglarna, en shoppingrunda på stan, handlade mat, körde ut systers crosstrainer till Järlåsa och blev kvar på fika innan vi åkte tillbaka till stan på bio. Så Oz the great and powerful. Det var väl sådär, hade förväntat mig lite mer faktiskt. Tankarna var kanske någon annanstans också eftersom det pågick hockey samtidigt. Jag och Gabi satt och lyssnade på radion i in det sista innan filmen började. Resultatet på matchen blev sedan 3-8 och jag har en härlig känsla inför imorgon då vi drar upp till Leksand för att fira på plats. Nu återstår att hitta på en bra muta till pappa för att få honom att inte springa ut från Tegera i samma veva som slutsignalen går. Jag vill kunna njuta, eventuellt gråta om det är så utan att behöva stressa hem. Detta händer inte varje dag eller ens varje år. Vågar fortfarande inte skriva det men det kommer...
 
Dagen idag känns som en transportsträcka faktiskt. Ska till morbror på påsklunch på eftermiddagen men annars så är allt fokus på morgondagen. Det ska packas lite färdkost samt fixas bra musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0