Nattlig roadtrip

Ungefär vid midnatt hoppade jag och mamma i bilen och styrde kosan mot Stockholm central. Det var dags att hämta upp Osama efter att han varit hemma i Libyen i några månader. Mamma agerade som en nyförälskad tonåring så det var ingen annat att göra än att släppa lös henne på stationsområdet och leta efter honom. Det var faktiskt lättare att ta sig dit än vad jag trott men det var skönt så jag slapp irra runt i Stockholm hela natten. Så vi var snabbt på väg hem igen. Ett litet pitstop på Donken i Väsby annars var det raka vägen som gällde. Var väl hemma vid 03 igen och hann se sista peioden hockey innan jag somnade. Mitt dygn är helknas nu alltså. Kan väl tacka för att jag inte sover bort halva dagen ändå. Vaknade ganska pigg kl 9. Låg dock kvar i sängen någon timme bara för att jag kunde.
 
Nu till dagens att göra. Emilia kommer hit snart och då ska väl vi sätta oss ner och söka lite jobb är tanken. Hoppas att det kommit ut några roliga att söka annars får jag väl ta och söka några tråkiga. Minst 3 jobb vill jag söka idag iallafall. Ska även kolla om CVL har nå kurs som jag kan gå för att komplettera min utbildning. Går ju ur ungdomsgarantin nästa måndag och i "vanliga" gruppen arbetslösa får man tydligen inte bara sitta hemma och söka jobben själv utan måste göra något annat. Det är även så töntigt att jag inte får maila in jobben längre utan måste ta mig ner till AF. Dit hör att de flyttat verksamheten till ett sånt dumt ställe att det inte är nära för fem öre att ta sig dit. Trodde AF hade en viss skyldighet att vara lättillgängliga också? Nej nej placeringen i stan ska vara på så sätt att det är så bökigt och komplicerat som möjligt att ta sig dit. Kan spy galla på dem länge kan jag säga. Men positiva verkar vara att min arbetsförmedlare själv är personalvetare och förstår min situation. Med det ska jag kartlägga företag som jag kan tänka mig ha praktik på för att öka mina chanser till anställning.
 
Hoppas även att de ringer från företaget jag var på intervju hos i tisdags och ger mig besked om att de vill ha in mig på en intervju med VD:n i veckan. Det är nämligen nästa steg. Fick en bra bild av dem, känner att det fanns bra grund för samarbete även privat, då vi hade liknande intressen och så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0