Jahapp söndag redan

Tröttnade lite på "livet" igår så slutade detoxen 1 dag tidigare än planerat men det lär inte göra så stor skillnad ändå. Har känt sista dagen att energin inte riktigt räcker till och då orkar jag ju inte ens gå hem från jobbet och det känns värdelöst att fortsätta. Så nästa steg kommer att vara tillbaka till matrutiner samt att jag får invänta första löning så jag kan köpa mitt efterlängtade träningskort. Kryper i kroppen för att få komma igång. Kan ju tänka er vilket helvete förra året var. Jag ville träna och göra saker men ryggen hindrade mig. Sen blev det operation och ordentlig rehab till mitten av januari, jag är nämligen livrädd att diskbråcket ska komma tillbaka så har tänkt en gång till när jag lyft tungt osv. Men nu måste jag komma tillbaka i flås och styrka. Har inte tränat ett dugg på ett år så kommer ta någon vecka att få fjutt på kroppen, räknar jag med. Om jag har tur så tar det inte så lång tid.
 
Jag jobbar fortfarande för att nå min drömkropp som jag är nöjd med, struntar egentligen i vad alla andra tycker. Jag vet att folk säger att jag inte är tjock, för det är jag inte och alla mina värden är bra. Var hos gyn häromveckan och de kan vara jäkligt petiga på övervikt men hon var nöjd och glad, bara 4 kilo ner till normalt BMI. Problemet för mig är att bli av med "hänget". Iom att jag tappat mycket vikt på kort tid så har inte delar av magen men speciellt lår och rumpa hängt med och det lär jag med rätt kost och träning rätta till. Enklast hade varit en fettsugning eller något men vem har råd med det? Sen är det roligare att träna och skönare. Såååå ingen latmask här inte. Tänkte nog ta en promenad nu när snön verkar göra ett uppehåll.
 
Till poängen med att det är söndag. Visst fick man på något vis dagarna att gå rätt fort ändå när man gick hemma och var arbetslös men veckorna går ännu snabbare nu när man jobbar. För att inte tala om hur snabbt helgen passerar. Känner mig väl rätt utvilad men skulle inte tacka nej till en sovmorgon imorgon också ;-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0