Firmafest?

Eller bara en helt vanlig torsdag? En helt okej Alla hjärtans dag med trevliga människor iallafall.
 
Idag hade VD:n fixat till det. Kontoret var fullt av tända ljus, hon hade fixat tårta och "bubbel", både med och utan alkohol. Kan tyckas hon var aningen generös med både ät- och drickbart. Vi var tre stycken tappra kvar till slut. Det är definitivt ett effektivt sätt att lära känna sina kollegor haha. Tydligen ska det bli rutin på att fira uppköp i företaget. Hoppas dock inte att det blir alltför ofta. Verkar som att många är inne på att ha firmafest, vi får se hur och när det blir av.
 
Med det har jag från idag gått med i Viktväktarna med mormor. Gabi är med sedan tidigare så får ge det en chans så får vi jobba ihop. Mitt mål med det är väl en långsiktig hälsosam livsstil och att gå ner lite i taget med bra mat och träning. Måste ge det en chans iallafall.
 
Annars kommer jag från imorgon jobba själv. Det ser jag fram emot, behöver lite tid att sätta mig in i min roll och lära mig hitta i de dataprogrammen som jag ska jobba i samt massa papper och annat på kontoret. Damen jag jobbat parallellt med hittills kommer tillbaka i början av mars för att då stötta mig när jag gör lönehanteringen för första gången. Sen kommer hon väl även att göra det i april och maj. Jag uppskattar verkligen att min nya arbetsgivare tycker att det är värt att jag ska få läras upp. Har även sett till att jag kommer att få en ny jobbtelefon, en Nexus 4. Helt okej tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Magnus

va skoj..blev ingen s3 då..blir väll bra den där oxå..M

Svar: Nej det var inte en s3:a utan något som var väldigt likt men denna modell är uppgraderingen av den så.
Emma

2013-02-14 @ 20:43:06
Postat av: Louise

Hej!
Vilken fin blogg du har, fortsätt med det grymma jobb du gör!
På min blogg kan du läsa om mitt liv i Italien där jag lever drömmen jag har haft i sju år men även om mina blickar mot vuxenlivet där jag tänker satsa på en karriär som skådespelerska och teaterhögskolan står på tur härnäst. Vardagsinlägg blandas med bilder på lite för mycket pasta, pizza och risotto samt galna upptåg med både mig och italienarna som huvudpersoner. Jag försöker ha med mycke kultur och just nu ligger ett inlägg med massor av bilder från karnevalen i Venedig uppe på bloggen. Jag vill förmedla betydelsen av att följa sina drömmar och hoppas på att inspirera många fler att göra samma sak!
ladolcevita.devote.se

2013-02-14 @ 20:52:51
URL: http://ladolcevita.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0