En årslista

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Gjorde och gjorde... Jag har aldrig haft ett heltidsjobb förutom det räknas? Jag var till Göteborg för första gången i mitt liv. Konstigt att jag aldrig varit där men ja så är det. Vi bodde på All inclusive hotell när vi var på Rhodos, har jag aldrig gjort förr. Första gången jag var i Tegera Arena var i påskas och det blev rätt bra ändå :-)


Genomdrev du någon stor förändring?
Knepigt ställd fråga men det har blivit ganska många förändringar iår. Att gå arbetslös och få skramla för att gå runt varje månad till att få en anställning men väldrig bra lön. Att kunna göra saker som jag aldrig kunnat göra förut är en frihet man inte ska ta för given. Fick förstahandskontrakt på en nyrenoverad lägenhet, vilket innebar en jäkla trygghet framförallt.

Professionellt håller jag fortfarande på att lära mig saker och ju längre tiden går känner jag att jag vill ta för mig och förändra saker. Få se vad nästa år för med sig.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Det är en del vänner som blivit föräldrar och en del som blivit gravida, lär bli babyboom nästa år igen ;-)

Blev även moster i maj så nu har man en liten systerson att lära allt man kan! hahaha

 

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Först och främst kommer jag minnas 24:e januari eftersom det var då min chef ringde och berättade att jag fått jobbet. Jag var så lycklig att jag ringde mamma och grät. Sån glädje kommer man ihåg!

30:e mars såklart! Första beöket i Tegera Arena och vi gick upp i Elitserien som under sommaren bytte namn till SHL. Galen stämning, galen fest. Ren lycka från alla på plats!

 

Vilka länder besökte du?
Rhodos och nu i jul åkte vi till Marocko!

Din största framgång på det privata planet?
Jadu, jobb och lägenhet har jag tjatat om redan. Fast anställning och ekonomisk trygghet. Det här med kärlek blir inte lättare bland alla nötter man träffar men även folk som är trevliga men inte ett dugg intressanta på det sättet. Nästa år då jävlar, då ska raggas på allvar hahaha.

Vad spenderade du mest pengar på?
Vill nog säga hockey (biljetter och resor). Jag vet knappt när jag shoppade tex. kläder senast. (Nu fick jag visserligen hem ett paket med kläder häromdagen)

Största misstaget?
Jag vet inte om jag gjort något större misstag som jag kommer ihåg. Ingen är perfekt och gör fel ibland men jag vill inte minnas några större saker som jag kan säga "det här" till.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Våra hockeyroadies gör mig alltid glad. Att uppskatta även de små sakerna gör mig glad. Tycker att vi tar mycket för givet och inser inte vad vi hade förrän det är borta.

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014?
Mindre intriger bland nära och kära, har varit lite mycket av det iår. Som familj måste man hålla ihop! Det känns som att min börjar falla isär lite och därav firar jag jul utomlands.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Hänger upp mig på saker jag ändå inte kan påverka.

Bästa boken du läste i år?
Femtio nyanser...-serien.

Vad var din största framgång på jobbet 2013?
Oj, jag vet inte. Troligtvis att jag känner att jag har chefernas förtroende även om jag är rätt ny i arbetslivet efter examen. De har gett mig chansen och jag har tagit dn, visat vad jag går för.

Något du önskade dig och fick?
Jobb och lägenhet. Det har visserligen inget med tex födelsedag eller jul att göra. Jag önskade mig ingenting när jag fyllde år och jag har inte önskat mig något i julklapp heller.

Något du önskade dig och inte fick?
Hänvisar till föregående fråga. Men jag vill och behöver ha en ny soffa och säng men det är något jag måste fixa själv.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Min BFF bjöd mig på "Hockeymatchen" I Globen. Ni kanske inte har koll på det men var ju ett gäng kändisar som skulle spela match mot OS-laget från -94 för att inviga Hockey-VM. Annars gjorde jag ingenting faktiskt. Kan jag få sluta fylla år nu?

Vad fick dig att må bra?
Jag behöver aktivera mig i olika sammanhang, jag måste få träffa folk därför får mitt jobb mig att må bra men även att gå och träna. Det är även sjuk skönt att kunna dra utomlands en vecka då och då. Men som sagt, jag mår bra att att mina nära och kära fortfarande får vara friska.

Vem saknade du?
Den jag alltid saknar, morfar.

De bästa nya människorna du träffade?
Det måste vara min chef, som nu ska sluta samt mina närmaste kollegor.

Mest stolt över?
Jag är mest stolt över att jag visat att det var rätt av mitt företag att anställa mig. Jag får ofta mycket lovord även om jag också har saker att utveckla och tänka på. Jag har själv skapat mina förutsättningar.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jag måste bli mycket bättre på att inte kasta pengar omkring mig. Det känns som att jag lite för spontant ibland hittar på massor som kostar pengar. Det går inte att göra hur mycket som helst varje månad.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0