Bragd är att överdriva

Jag som många andra såg fotbollsmatchen mellan Sverige och Tyskland igår. Like många gånger förr när Sverige mött Tyskland så började det precis på samma sätt det gick åt helvete. När 15 minuter gått stod det 2-0 till tyskarna och när första halvlek var slut stod där 3-0. Och någon minut in i andra stod det 4-0. Av kommentarer både på twitter och facebook blev svenska laget sågat vid fotknölarna! Jag var en av dem, jag funderade även på att bojkotta matchen och gå och lägga mig istället. Men under andra halvlek hände något. Det är fortfarande svårt att sätta ord på det. Källström ger Zlatan en fin passning som resulterar i ett mål, sen Källström med en passning till Lustig några minuter senare som går in mellan benen på Tysklands målvakt, vid stolpen. Det kom även ett antal till bra chanser efter det. Elmander sätter även han bollen i mål och det står 4-3 helt plötsligt. Några till bra chanser för Sverige kommer och på tilläggstid sätter Rasmus Elm 4-4. Vad hände egentligen? Ja det kan man helt klart undra. Såg kommentarer på twitter om att det kanske var medvind på den sidan av planen eller någonting eftersom alla mål kom där i första och sen alla utom ett i andra. I vilket fall som helst var det ett sjukt bra lyft av de svenska spelarna, vilken arbetsmoral! Jag vill påstå att Källström har en hel det beröm att ta emot för det. Han började lägga upp de passningar som saknades i första perioden, tycker det är konstigt fortfarande att han fick börja på bänken men jaja så är det iallafall.
 
Att tala om en bragd tycker jag dock är att överdriva. Om vi hade vunnit så, ja då kanske man kan tala om det men nu är det ju faktiskt bara 1 poäng men det är bättre än ingen mot just Tyskland på bortaplan. Jag tycker vi ska vara stolta och glädjas över vad grabbarna lyckades åstadkomma med tanke på hur matchen började men i mina ögon är det inte en bragd. Vill ni se en bragd tycker jag istället ni ska se tillbaka på en tunering i vintras och vad ett annat ungt svenskt landslag lyckades med i Calgary ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0