Sjukhusäventyret

Har inte skrivit så mycket om min sjukhusvistelse än. Hände ju så mycket på en gång där och har inte haft ro att sitta och blogga direkt när jag kom hem så tänkte dela med mig lite nu.
 
Lades in på måndagskvällen och fick börja min vistelse med att äta middag med två karlar, Lars och en gubbe från Rasbokil (vad är oddsen för det liksom). Eftersom en kvinna som precis opererats låg och kräktes i sängen bredvid min fick jag spendera större delen av kvällen i allrummet med en Lars hög på morfin och min dator. Överlevde väl och sen var det dags för mig att duscha två gånger till innan jag fick gå och lägga mig. Till det hör även att syrrorna tjatade som bara den att de skulle med in i duschen och tvätta min rygg. Kände mig lite lagom trotsig med fick göra som de sa och sen gå och lägga mig. Så var jag och datorn tills de gick rond vid midnatt och kontrollerade alla patienter.
Väcktes dagen efter vid 6, då personalen gick rond hos patienterna igen. Halvslumrade till lite i 07, då Helene, patienten som var före mig i kön och min nya vän kom till avdelningen. Hon fick göras iordning och kördes sedan ner till operation. Vid halv 10 var det min tur att rulla ner, var lite förberedelser med piller, sprutor som kortison, antibiotika och lite andra saker innan jag halv 11 rullade in i operationssalen. Väl därinne är det lite luddigt faktiskt med tanke på vad man fick i sig och sedan narkos. Vaknade väl upp i uppvaket vid halv 12 första gången då de kollade så man var vaken och så. Halvsov till och från till halv 2 kanske då jag verkligen piggnade till och gick på toa för att sedan åka upp till avdelningen igen. Vid det här laget var jag riktigt pigg faktiskt. Jag och Helene höll låda på avdelningen resten av eftermiddagen/kvällen, med stålmormor på ett hörn. Mådde toppen och hade inte mycket ont alls. Tror jag hade räknat med det värsta. På eftermiddagen kom en syrra in med en lapp till mig från Lars jag träffade kvällen innan och hade hade lämnat sitt telefonnummer hahaha. Jag tar det som en komplimang med tanke på hur het man var men jag tänker inte ringa honom faktiskt. Efter ronden vid 12 var det dags att sova, sen väckt vid 06 för nästa kontroll.
Frukost nästa morgon intogs i matsalen. Vi tog lite promenader till och från men hängde mycket på vårat rum. Mådde fortfarande bra och det enda ont jag hade var ju ömheten vid själva operationssåret. Läkaren som opererade var in och pratade lite, avdelningsläkaren var in med intyg och recept som skulle med hem och sjukgymnasten kom med lite övningar så fick vi gå en sväng med stavar genom korridoren. Sist men inte minst innan jag fick åka hem vid 11-tiden bytte de plåstret på såret. Inte mycket för världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0