Bullbak och husmanskost

Gårdagen var sjukt hektisk. Vet inte riktigt vart jag ska börja egentligen. Förutom att jag sov rysligt dåligt så åkte jag och mamma iväg ganska tidigt, vid lunch, och handlade grejer så vi kunde göra vaniljbullar till hennes förening. Kan inte påstå att jag var speciellt sugen på att göra bullar, var trött, seg i kroppen och framförallt drogs jag med en rygg som inte ville vara med. Men jag hade lovat så var bara att bita ihop.
 
Bullbaket inleddes och jag kom plötsligt ihåg varför jag inte bakar bullar med jämna mellanrum, eller överhuvudtaget ska tilläggas. Det tar ju sån sjukt lång tid, degen ska jäsa och så ska bullarna läggas i formar och jäsa lite till osv. Själva momentet när de ska in i ugnen går jävligt fort däremot vilket jag gillar så har man kommit dit går det undan. Mamma stod även som en hök över min axel, kan ju undra om hon tror jag är född igår men hon vill helt enkelt ha koll på läget. Det resulterade iallafall i att det blev ett antal bullbilder på Instagram igår haha.
 
När baket äntligen var klar drog jag och Gabi med pappa till IKEA, min julklapp (från pappa) inhandlades och jag krävde att han skulle slå in den till jul och inte ge den till mig redan nu. Det är inte så det funkar även om jag fått vara med och köpa den. Alltså själva överraskningsmomentet var kul när man var barn, eller inte, man kunde bli besviken med. Sååå jag får en gjutjärnsgryta och en lykta. Pappa köpte även lite värmeljus till mig. Även Gabi hamstrade både värmeljus och doftljus så hon klarar sig i vinter hahaha. Sen åkte vi till Willys så Gabi fick handla och jag komplettera lite saker jag inte kom ihåg på Citygross häromdan.
 
Hem, jag började med att göra kålpudding medan Gabi slängde in sina varor hemma. Enkel mat men ändå så gott. Var första gången jag gjorde kålpuddig och till nästa gång vet jag att jag kan ha ännu mer kål men annars var det ruskigt gott. Så jag och Gabi avnjöd mat och Cola i vinglas framför matchen Oskarshamn - Djurgården. Vinst Djurgården 1-0.
Fint blodgivarvinglas ;)
 
Sist men inte minst fick jag åka ut och hämta syster i Järlåsa och köra hem henne. Jag var väl hemma någon gång vid halv 1 och då var jag helt slut som människa. Somnade ganska omgående när jag la huvudet på kudden och vaknade vid 9 imorse. Najs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0