Inflammation?

Var till sjukgymnasten på morgonen. Först trodde han nog att jag skämtade om hur ont jag hade men när jag förklarade situationen för honom blev han mer allvarlig. Måste säga att det är jäkla svårt att beskriva hur man känner, hur smärta känns. Men han konstatera iallafall att det finns en nervpåverkan i mitt vänstra ben, märkte ju hur det var skillnade i känseln när han strök fingrarna på olika ställen på fötterna och på benen. Hade jag vetat att jag var tvungen att ta av mig byxorna igen kanske jag hade brytt mig om att raka bort "vinterpälsen". Okej så håriga ben har jag inte men blir ju inte lika frekvent  hårborttagning under vinterhalvåret.

Iallafall så tror han att jag kan ha en inflammation mellan två diskar i ryggen och det klämmer på nerven. Det finns nämligen en nerv som går hela vägen från ryggen, baksida av lår, sidan av vaden och så ner över på fotbladet till stortån. Är nervsystemet redan irriterat så krävs det inte mycket för att det ska göra ont.

Så nu ska jag knapra 3 Ipren/dag, som är antiinflammatoriskt, i 8 dagar samt har fått en övning jag ska göra som lättar trycket på nervsystemet. Måste dessutom sova med en kudde under knäna samt att jag ska ha kudden mellan benen om jag ligger på sida. Jaja får se hur länge den kudden ligger på plats ;). Har testat nu på morgonen och det funkade faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hehe ja det är ett måste ju nästan, nytt par varje vår ;-)

2012-03-06 @ 22:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0