Dags att styra upp livet

Just nu är jag oerhört trött på det mesta. Ryggen gör ordentligt ont nu igen, det får ju inte mitt humör att stiga direkt. Så i fredags skrev jag ett långt email till ortopedmottagningen och i stort sa att jag inte pallar längre och att de måste göra något pronto. Sveriga är inte byggt för de som blir sjuka så mycket kan jag konstatera, det både med överlevnad i form av pengar men även att få möjligheten att bli frisk genom sjukvård. Jag har aldrig konstat sjukvården någonting, inga problem eller så. Nu när jag har problem så görs inte ett jota och det gör mig både uppgiven och förbannad.
 
Sen också en annan sak. Här har man kämpat för att gå ner i vikt, börjar träna regelbundet och tycker det är skitkul. Diagnos diskbråck och jag har inte kunnat röra mig på ett halvår. Det sätter såklart sina spår på både kropp och själ. Jag blöder konstant kalorier, även om jag drar in på allt jag kan så unnar jag mig en dag eller en gång så märks det direkt. Midsommar och syrrans studentfest har jag definitivt märkt av så det blir ingen alkohol what so ever tills detta är åtgärdat. Så nu ska jag ge mig på att försöka strypa flödet och få det att gå andra håller istället och bränna av skiten som jag ofrivilligt med min sjukdom lagt på mig under detta halvår. Det är är kanske inte mycket på vågen men tillräckligt för att det ska synas och jag må dåligt!
 
Så har idag skickat hem detta dietpaket från Fitnessguru.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0