Mitt Stockholmsäventyr

Var som sagt i Stockholm igår då jag skulle till KTH Campus där jag skulle träffa Ingemar som är personalansvarig på Dans och cirkushögskolan. Jag tyckte jag hade gott om tid att ta tunnelbanan då mitt tåg skulle vara inne 20 över 12, jag skulle vara där kl 13. Men på morgonen stressade min faster upp mig lite, vilket gjorde att jag sedan var i Stockholm kl 11.50 istället. Jäkla typiskt alltså. Sen var jag på KTH 12.25 och det tog kanske 10 min att gå längst upp på campusområdet. Attans hahaha.

Men det var trevligt, tycker jag och Ingemar fick bra kontakt. Han visade mig runt i olika studios och rum. Kanske ju säga att det inte är salar med bänkar iallafall, snarare stora rum med olika sorters golv, massa speglar och i vissa fall rep och andra anordningar. Det han vill ha hjälp med är som sagt lönekarläggning, förnya jämställdhetshandboken och göra någon form av medarbetarundersökning. Det verkar jätteintressant och något jag absolut kan tänka mig att göra. Pendla är väl egentligen inget problem, man kommer in i det ganska snabbt. Det är snarare ekonomin som spökar och där vet jag ingenting än så länge. Vi ska höras av på måndag igen och se hur allt känns. Nu vet ju jag att även länsstyrelsen är intresserade av att ha mig hos dem och det finns flera anledningar till varför det skulle vara bättre. Dels att jag inte behöver pendlar och bekymra mig över ekonomin, jag kan gå till "jobbet" på 35 minuter. Sen finns det inga möjligheter att få vara kvar på DOCH, vilket är synd.

Så kort och gott jag har lite fundering att göra. Känns som om jag inte kommer kunna ge ett svar på måndag iallafall men kan vara ärlig med hur det står till. Som sagt tyckte personkemin fanns (låter som en dejt typ haha) men det är omständigheter utanför som påverkar mycket.



Denna tyckte jag var skitrolig så var tvungen att fota hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0