Frusna själars land

Det är sjukt kallt ute. Var som sagt i Lindsbro igårkväll. När vi lämnade placet vid 02 på natten visade termomentern -24,5 grader ute. Det är inte mänskligt! Vart livrädd att Bettan skulle vägra starta, hon var ju så snäll och gick igång på dagen när pappa och jag grävde fram henne ur all snö som fallit sen 26e november då jag åkte in på operation. Har inte fått köra bil sedan dess och då har hon fått stå. Har man en bil årskull -95 så vet man inte riktigt vad man får i sånna här väder. Men hon har inte gjort mig besviken hittills. Det var inte lite snö hon skulle grävas ur heller. Inatt vart hon lite grinig men startade ändå.
 
Tillbaka till landet! Såhär mycket visade termometern lite efter 23 och då var vi långt ifrån att åka hem ändå. Nattugglor är vi hela bunten!
 
Vid midnatt fick vi något ryck så jag, Sandra å Sabine satte igång och göra Cupcakes, vart jordgubbssmak och det är inte riktigt min grej måste jag säga. Jordgubbar visst, ja jordgubbssylt men allt annat i jordgubbssmak får bort.
 
Hemåt rullade vi till slut iallafall! Insåg här att jag behöver en bättre kamera. Mobilen fångade inte riktigt upp hur fin skogen var i helljuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0