December och januari

Folk säger att januari månad är den värsta på året och att det är skralt i kassan. Nu ska jag inte jämföra att det är så i min kassa varje månad men jämförelsevis... Jag vill ändå hävda att december är värre. Är det inte då de flesta shoppar sina julklappar för övrigt? Jag ska köpa julklappar till två personer, ja bror fyller ju år och så lillkusin Vera ska ju få såklart. Hur många har jag köpt? Ingen... Däremot har jag fått lägga pengar på mig själv för en gångsskull. Jag som är i behov av en hel del saker har fått passa på när jag hittat det jag behövt till ett bra pris men det känns ändå i kassan. Fyndade ett par vinterstövlar som sagt, jättevarma och äkta och bra kvalitet på dem. Sen köpte jag 2 par jeans häromdagen då de kostade 99 kr styck på H&M. Ingenting att snacka om egentligen så jag köpte ett par blå och ett par svarta.
 
Hittade en skitsnygg tröja på Lindex, som bara verkar finnas kvar på stan då den inte ens finns kvar på webbshoppen. Så låna till den eller skita i den, det är frågan. Det är något jag får klura på helt enkelt! Den är inte jättedyr egentligen men tillräckligt just nu. Ligger dessutom ute med pengar tills imorgon så det kanske kan lösa sig, frågan är om jag orkar ta mig ut idag. Känner mig bakis även om jag inte gjorde något igår haha.
 
Men det vill jag ändå säga att december är minst lika illa som januari!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0