Äntligen fredag

Idag har det hänt mycket, vet inte riktigt vart jag ska börja faktiskt. Egentligen orkar jag inte gå in på det. Men kan ju köra en god nyhet, det som är åt helvete så kan jag ju avsluta med något jag ser fram emot.

Jag har fått besked om att jag ska lämna in intyg och lite sånt på lägenheten. Det innebär att om Uppsalahem anser att min inkomst är tillräcklig så är den min! =). Direkt till det negativa då är att jag pratade med soc och de tänker inte hjälpa till med någon dyrare hyra eftersom jag eg inte måste flytta ifrån min lägenhet förrän i september. Denna lägenhet är det inflytt i juli. Det är 2 månader. Jag är kluven till det beskedet, samtidigt som jag är förbannad över det så försöker jag se anledningen (men det gör jag inte). Eftersom jag blir bostadlös 1 oktober och bostadsmarknaden är ju som den är, jag vågar inte vänta 2 månader till och hoppas att jag då får en lägenhet. Skillnaden mellan hyran jag har nu (som soc kan fortsätta betala) och den nya är ca 1400 kr. Ska jag ta det från normen på 3000 då?? Jag som i dagsläget har lite över 2000 kr när alla räkningar är betalda. Jaja orkar inte ens bry mig just nu. In med alla papper till uppsalahem först, sen har jag en möte med gruppledaren på bistånd på fredag. Kände att nu gäller det en så stor sak att jag vill kunna föra en dialog face-to-face...

Den roligaste nyheten idag är iallafall att jag lyckades få tag på biljetter till Lady Gaga i Augusti. Jag var lite skeptisk att det skulle gå men det gick och platserna är ganska bra dessutom! Längtar redan, fattar inte att jag ska få se henne live!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0