Tankar om ishockey-VM

Asså det här med Sverige och ishockey. Det är sååå jävla kul med ishockey för det första men varför måste Tre kronor börjar vartenda VM så jävla dåligt? Det är så varje år tycker jag. Första matchen är kass och man undrar hur faan ska detta gå. Sen går det några fler matcher i gruppspelet och de klarar sig med nöd och näppe. Sen på något sätt tar vi oss till semi där vi antingen vinner och går till final efter att ha spelat den bästa matchen i hela VM eller så blir det bronsmatch och där spelas den bästa matchen. Nu är jag jävligt glad att Tre kronor är i final för jag satt som många experter och tänkte herregud när vi förlorade mot Norge i första matchen. Men på något sätt växer de alltid ihop som ett lag och gör en förjävla bra insats. Samma är det med Finland tycker jag. Deras VM har inte varit en rak väg fram. De får kämpa precis som svenskarna. Men sicken jävla final det kommer att bli. Anledningen till att jag målar upp den så stor är att det alltid är speciellt att möta finnarna. Ingen vill ge sig eller förlora mot den andra. Det kommer vara krig på isen! Jag vill ha krig. Tror att det kommer stå mellan målvakterna i slutändan. Kan Fasth stå pall för finnarna? Jag hoppas på GULD!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0