Det tar tid helt enkelt

Nu har jag hållit på och grejat i min rum heeela dagen. Känns inte som att det blir så mycket gjort även om mycket blir gjort. Hänger ni med? Ifall ni inte gör så får ni en liten genomgång ;). Nu har jag gått igenom alla lådor, skåp och vrår i min "lägenhet". Jag har kastat saker (just nu uppe i 3 sopsäckar, 2 plastpåsar och lite till) sen har jag flyttat om saker eftersom allt inte kan tar med på fredag. Så jag försöker ändå fixa så att när jag kommer ner i april och ska hämta ALLA grejer så är det så lätt som möjligt att bara slänga ner allt i kassar eller whatever och dra. Detta är faktiskt ett stort jobb som tar massor av tid och energi. Jag det blir mycket pauser men bara att kämpa på. Men jag har ändå fått ihop en hel flyttlåda med sängkläder, handdukar och andra filtar, jag har även fyllt en sopsäck med saker som bäst packas i en säck istället för en kartong, sen är det även två pappkassar med elektronikprylar alltså köksprylar som mixer, elvisp, våffeljärn och annat. Suck! kan det inte bara packa sig själv?

Något som jag faktiskt gjort idag är att få ihop en heeel sopsäck med kläder. Ja de är förstora helt enkelt och orkar inte kånka på skiten den här gången. Så antingen om jag orkar ska jag ta mig till Myrornas kontainer eller så får jag gå och kasta det, det vore dock synd för det är inget fel på kläderna förutom att de inte passar mig länge.

Usch känns som om jag har massor kvar att göra och jag har mindre än 3 dagar på mig. Jaja nu är det i stort sätt bara att packa allt i lådor, kassar osv kvar. All rensning är gjord och jag antar att det är den som tar mest tid. Kämpa på säger jag bara!



Nu ska jag laga lite middag, lax med något. Sen ska jag nog gå till ICA och köpa smågodis, har jag förtjänat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0