Roadtrip?

Mormor har fått för sig den underbara idén om att jag och mamma ska ta hennes bil och åka upp till norrland och hämta henne. Visst skulle det kunna vara kul att få se lite av Sverige men när jag säger att mormor är i norrland så är hon verkligen i norrland. Hon är så långt upp att på andra sidan älven är finska gränsen. Det säger kanske en del om hur högt upp hon befinner sig. Tror det tog 13 timmar med bussen till Övertånio och sen efter det var det något timme med bil. Det innebär alltså kanske 12-14 timmar med bil upp och sen lite lång tid ned om inte mera! Det kallar jag sträckkörning. Tror det längsta jag kört i en sväng är ner till Örebro vilket är ungefär 2,5 timme. Få se hur det blir, samtidigt som det vore kul så vore det lite jobbigt (?). Är ju inte så att jag och mamma kan byta av varandra då hon inte har något körkort.

Kommentarer
Postat av: gabi

do it!! ta många raster så går det allt bra :)

2011-07-05 @ 12:07:59
URL: http://beatlesmaniac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0