Sova för mycket är värre än att sova för lite

Jag anser inte att jag är trött och behöver sova hur mycket som helst. Jag är inte sjuk direkt och sängarna här hemma är dessutom inte speciellt sköna. I flera nätter har jag sovit säkert 10 timmar, vaknar som en zombie och orkar inte göra speciellt mycket på hela dagen. Skulle inte vilja påstå att jag vänt på dygnet eftersom jag är dödstrött vid 23 tiden och går och lägger mig vid midnatt. Problemet är sen att jag vaknar efter 10 och det är inte bra alls.

Varför känner man sig så seg, nästan sjuk av att sova för mycket när man klarar sig hur bra som helst hela dagen om man sovit för lite? Jag måste verkligen ta tag i det här. Imorgon måste jag upp tidigt då jag har ärenden inne i stan sen på tisdag går min buss 08.10 så då måste jag vara uppe i tid.

För övrigt börjar mitt knä äntligen bli bättre. Var ju ute på promenad igår, hade endast lite ont efter att ha suttit still i en biosalong i 2 timmar. Idag känns det inte alls så det blir bättre och bättre. Snart får jag kanske hoppa in i gymmet igen även om jag får ta det lugnt. Kan ju nämna något väldigt positivt. Jag har inte gått upp ett dugg under jul och nyår när jag varit hemma, känns ju som att jag inte gjort annat än å äta. Men nu blir det tillbaka till rutiner, mina rutiner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0